Dumma mamma!!!

Men herregud vilka fruktansvärda dagar man kan ha ibland. Då menar jag psykiskt alltså. Eller, det psykiska och fysiska hänger säkerligen ihop när man mår så dåligt som jag har gjort nu på eftermiddagen. Helt plötsligt började jag känna mig som världens sämsta. Sämst på allt! Sämst på skoluppgifter, sämst på att träna, sämst som pedagog, sämst som mamma, sämst som vän, sämst på att laga mat, sämst på att planera och tamme fan sämst på allt. Jag blir galen på mig själv när jag blir såhär men jag kan fan inte rå för det. Det bara blir så...

Nu på kvällskvisten har det varit väldigt jobbigt här hemma. Devin har grinat, jag har grinat, Devin har skrikit på mig, jag har stängt av tvn för honom, Devin har skrikit att jag är dum, jag har grinat ännu mer, han har grinat igen och så har det fortsatt..

Sen är det inget som kan få mig att må bättre heller. Jag vill inte ha någon här hemma som sitter och tycker synd om mig och kramar om mig osv. Usch, sånt orkar jag inte med.

Iallafall så blev det bättre efter ett tag. Devin sa förlåt och jag sa förlåt till honom. Han läste en bok för mig och jag lagade mat åt honom. Han åt som en häst, så där har vi nog förklaringen till varför Junior inte var på sitt bästa humör. Men vad är min förklaring då?
Är det fullt normalt att vara så här "känslig"?





Kommentarer
Postat av: Emma

Känner igen mig i vad du skriver. Och, för mig slutade det med utbrändhet. Trodde väl aldrig att jag, 23 år skulle bli utbränd. Men så sa läkarna och sjukskrev mig. Så, ta det lugnt. Och ha inte så höga krav. Det är oftast dom som är jobbigast, inte själva sakerna att göra. Och jag lovar att du är superduktig. :)

2011-03-24 @ 22:37:27
URL: http://ejjas.webblogg.se/
Postat av: Fia

Jaa absolut.



Jag stod och laga mat igår jag med och Arvid var mitt i spisen, Peter skrattar åt mig för nångånting osv osv. Till slut bara stängde jag av spisen kasta stekspaden sa att nu skiter jag i det här, jag drar härifrån jag pallar inge mer.



Jag vet egentligen inte vad som hände men det blev bara för mycket av nånting. Men efter en stund ute och en cigarett så gick jag in igen. och Peter fundera vad om hände?! Och jag visste knappt själv.



Så man får absolut vara känslig, och du är världens bästa Mamma, du är superduktig som pluggar och du är underbar människa. Glöm aldrig det, man kan inte vara på topp jämt. Kramar till dig.

2011-03-25 @ 07:09:01
URL: http://fiaf86.blogg.se/
Postat av: lena

Therese du är så duktig med skola och allt.Ta det lugnt allt ordnar sig ändå.Så säger jag till Sandra och allt brukar ordna sig.Kram.

2011-03-27 @ 22:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0