I´m sick of this

Jag vill bli frisk nu! Jag orkar inte vara trött och orkeslös nå mer. Jag har varit förkyld i två veckor nu. Visst, två veckor är inte så mycket för en förkylning, men när man är ute på vfu är det absolut inte lägligt att man är sjuk och klen. Då ska man ju verkligen vara på topp och visa framfötterna, och det är så förbannat svårt när man inte känner sig pigg. Jag tycker ju att det är skit roligt att vara på föskolan tillsammans med barnen och personalen. Men denna jävla förkylning och öroninflammation tar fan knäcken på mig. Det är liksom tufft att gå dit på morgonen trots att jag jobbar med helt underbara människor. Allt detta på grund av att jag känner att jag inte kan ge allt när jag är där. Det är surt!

Men det är bara bita ihop.

Jag var till Familjeläkarjouren idag med Devin. Han hade petat in sitt lilla klåfinger i ett gammalt jävla eluttag som mormor och morfar hade på baksidan av huset. Som den hönsmorsa man är så kännde jag att det var lika bra att åka upp och göra ett EKG på honom.
Det visade någon liten förändring på någon sekvens eller va hon sa. Jag skulle få höra mer imorgon tror jag, då någon barnläkare från Gävle troligtvis skulle ringa. Men det har vi ju inte sett än.
Men Devin är iaf hur pigg som helst så jag är inte speciellt orolig.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0