Humbug

Vilken jävla humbug läkare man var till i lördags. Hon ger mig antibiotika, Kåvepenin rättare sagt. Visst, tänkte jag, skit bra, nu blir jag frisk fort som fan. Mmm visst, jag blir bra i öronen men sämre i övrigt. Det är inte kul så jag ringer till rådgivningen och frågar va de är för jävla fel på penicillinet som inte hjälper mig efter 5 dagar.
Nää, då är så att just kåvepenin tar inte bort virus i kroppen, utan bara inflammationer.
Meeeen skjut mig. Varför hade inte den lilla kvinnan till läkare kunna gett mig nå annat penicillin? Som tar bort allt skit man har i kroppen?
Men sjukvården kanske inte funkar så? Man kanske har för höga krav. Jag vet inte ja...

Nästa gång ska jag säga att jag mår dåligt av kåvepenin, så kanske man får nå annat mycket bättre penicilin, för det här va då helt värdelöst det.

Jag har varit hemma från VFUn måndag, onsdag, torsdag denna vecka. Det är som det. Jag tar igen det sen.
Jag har iallafall blivit mycket piggare idag. Det krävs nog att man tar det lugnt någon dag så kroppen får arbete bort viruset. Inte stressa alltså. Men det är ju lättare sagt än gjort....

tjaa


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kåvepenin är skit.

2011-04-14 @ 11:39:59
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0