Genus

Idag började kursen som jag ska läsa i sommar. Religion och film. Det kommer nog bli en lugn och skön sommar...förhoppningsvis.

Men när jag satt där idag i den stora föreläsningssalen så insåg jag en sak.
Jag hade en kille bredvid mig och en tjej framför mig. Båda två satt och ritade i sina block under tiden som läraren föreläste. Tjejen framför ritade saker som tex blommor, ögon, stjärnor och hjärtan. jag tittade då på killen bredvid mig som också höll på att rita i sitt block. Han ritade gubbar. Gubbar med olika ansiktsuttryck, fula gubbar, fina gubbar, monster gubbar osv.

Hur uppenbart är det inte? Killar ritar fortfarande monster när de "kladdritar" och flickor ritar "blomrankor" osv. Precis på samma sätt som barn ritar. Man tror ju att detta enbart är något som sker när barnen är små. Men jag insåg idag att det fortfarande pågår....i vuxen ålder...
Ganska cool upptäckt lär jag säga :)

Genus, genus, genus.....GENUS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0