Bara en massa krångel...

Jag är galet mycket i skolan nu men det beror bara på att vi ska ut på VFU snart och då trycker dom in så mycket som möjligt veckorna innan de.

Imorse var tåget försenat i 40 min. När vi väl kom ner till skolan skulle det vara en föreläsning. "Naturen om hösten" hette den. Ja ni hör ju själva. Helt värdelös föreläsning och jag ljuger verkligen inte om jag säger att jag nickade till några gånger. Den varade dock inte länge och vi fick rast i 3 timmar tills eftermiddags passet började. Jag var så less så jag var nära till tårar där ett tag, just för att jag är tvungen att väcka en trött Devin 6.10 på morgon för att lämna han på förskolan och sedan stressa och ta mig till tåget ner mot Gävle. Också kommer man dit och det är en b:ig jävla föresläsning om varför löven ändrar färg på hösten osv....och sen fick vi rast i 3 timmar. Så inåt helvete slöseri med tid! JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD!

Sen hade vi lab på eftermiddagen. Det gav mig inte speciellt mycket heller. Idag handlade det om konstruktioner och vi skulle bygga torn av blompinnar och gjuta en form med armering i. Kul!

Som om inte det vore nog så stannde tåget pga växelfel (?) i Ljusne Herzegovina (oj, skrev jag verkligen de?! Höhö), och där tyckte dom att vi stod bra så där blev vi kvar i två jävla timmar. Tur att Emma och Madde var med och lättade upp stämningen lite.

Vi höll på och skratta ihjäl oss när tanten som jobbade på tåget talade om i högtalarna att "vi har två stycken här ombord som måste kliva av tåget för att det ska köpa ett hus kl 19.00. Kommer de inte i tid förlorar de huset. Men det är bara dom, och ingen annan som får gå av tåget!" (också pratade hon svengelska också. Haha). Så dom två hoppade av tåget mitt ute i Ljusne/Vallvik trakten, och vi andra fick snällt sitta kvar.
Sen när tåget äntligen börja åka igen hör man tanten i högtalarna "Yeeeeeeeey, nu är vi äntligen på väg igen". Hahah, så jävla rolig...

17.00 skulle vi anlända till Söderhamn egentligen. 19.00 klev vi av tåget idag!!!!


Nu ska jag sova! Yeeeeeeey! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0