Mormors begravning..

Igår var det begravning för min älskade mormor. Det var så fint, men fy va jobbigt det var. Knappt så man kan prata om det utan att man blir ledsen..

Efteråt var det fika hos min kusin Maria som bor alldeles i närheten av kyrkan. Mormor hade pratat mycket om sin begravning innan hon gick bort och hade då önskat att jag skulle göra smörgåstårtorna till hennes begravning. Hon var upp hit när jag fyllde år sist, och hade då ätit så goda smörgåstårtor sa hon.
Så jag gjorde 3 st sådana smörgåstårtor tills igår och det blev väldigt lyckat.


Det är svårt att förklara hur mycket jag saknar henne...




***************************************************************************''

Igår eftermiddag/kväll åkte jag och Roger tillbaka till Söderhamn. Vi åkte raka vägen till Micke och Sofia för lite försnacks och rosé innan vi hade bokat bord på o`learys. Där kolla vi på hockey, åt mat, drack några öl och surrade. Mycket trevligt och jätte skönt att få något annat att tänka på.
Vi tog sen en taxi hem runt kl 01.

Idag åkte Roger ner till Gävle och jobba. Han klev upp 05.45 men jag fortsatte då sova och slog upp mina ögon när klockan precis slagit 13.00 :) Helt sinnesjukt att man kan sova så länge.
Jag tog sedan en promenad ner på stan för att hämta bilen som blev kvar hos Micke och Sofia.

Träffade på Patrik en sväng också och fick då en titt i hans "nya" lägenhet. Han och Sandra har ju bott där ett tag men jag har bara inte hunnit varit dit och kikat än :) Men det var en superfin gammal lägenhet med högt till tak och stoora fönster. Så mysigt så.
Sen fortsatte jag min promenad till bilen och sen åkte jag och handla.

Och nu sitter jag här. Roger har fortfarande inte kommit hem. Ikväll blir det till att grilla kyckling och titta på Robnson :)

Kommentarer
Postat av: Erica

Hoppas ni haft en trevlig kväll! =)

2009-05-10 @ 01:20:51
URL: http://ericaeinarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0