Naturexpert

Meeen nu jävlar måste ni hålla i hatten. Jag kanske inte har berättat att den inriktningen jag går är inom naturvetenskap och matte. Och idag har jag fått hem kursinformation om nästa kurs som börjar i slutet av Mars.
Nature and Environmetal Issues from Children´s Point of Veiw, heter kursen. Alltså Natur och miljö ur barns perspektiv med ämnesdidaktik (jag tyckte det lät spexigare på engelska).

Och då när jag läser i vårat kursschema så står det ungefär såhär:

Förel. Ekologi och miljö
Sem. Jakt och hållbart nyttjande
Förel. Däggdjur
Tentamen, Ekologi och miljö
Naturstigsredovisning
Förel. Fåglar
Förel. Småkryp

+ att vi ska vara ute i naturen typ 50% av alla lekitioner.

Och alla ni som känner mig väl kanske vet huuuuur mycket jag hatar allt som har med småkryp och växter att göra?!?
Då kan man ju fråga sig varför jag valde just den här inriktingen? Den frågan ställer jag mig också fortfarande och ett svar är nog att jag inte alls ville gå den andra inriktningen som fanns, och det andra svaret är kanske att det är på tiden för mig att jag lär mig hantera allt som har med naturen att göra.

Så efter lite läsning i informationen så tycker jag, helt seriöst, att den här kursen ska bli super rolig. Så jag hoppas att jag efter den här kursen, och i framtiden, kanske kommer bli en sån pedagog som pussar grodor och är alldeles lerig om händerna eftersom jag har grävt efter maskar hela dagen.

Va tror ni om det mina vänner? :)





En sak är då säker och det är att jag fortfarande hatar mygg, knott och getingar nå så inåt hellvete!!! Det kommer aldrig ändras! :)




Kommentarer
Postat av: Fagerlund

Haha, jadu man ska ju aldrig säga aldrig men jag tvivlar på att du kommer pussa nå grodor till prinsar och ha leriga fingrar =)

2009-03-13 @ 20:28:57
URL: http://fiaf86.blogg.se/
Postat av: Erica

Håller tummarna för dig ja =)

2009-03-14 @ 00:17:38
URL: http://ericaeinarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0