Freebirthing - förlossning på egen hand

Herregud! Var det någon som såg dokumentären på 5:an alldeles nyss?????

Freebirthing - förlossning på egen hand
" Brittisk dokumentär från 2008. Allt fler kvinnor i USA och Storbritannien väljer att föda sina barn utan smärtstillande medel, utan barnmorska och utan medicinskt understöd. Anhängarna hävdar att det alltid var meningen att vi skulle föda så, medan läkarvetenskapen menar att det medför stora risker både för mamman och bebisen. Claire har dåliga erfarenheter från sin första förlossning och har bestämt sig för att bara ha sin flickvän på plats när hennes andra barn föds. Heather har valt bort all hjälp från sjukvården och har inte ens gjort ett ultraljud under graviditeten. Och så möter vi Laura som är en av pionjärerna inom så kallad Freebirthing och som menar att en förlossning kan vara helt smärtfri och nästan som en orgasm."

Det var de sjukaste jag sett. Hur tusan kan man utsätta sina tidigare barn för att se på när man ska trycka ut ett bauta huvud ur puppa? Jag menar, de måste sätta spår hos de tidigare barnen som tvingas utstå detta, som knappt en vuxen klarar av att se...

Sjukt är va de är...

Kommentarer
Postat av: FiaJ

Jag såg sista halvtimmen av programet, helt sjukt.



Speciellt när en av dom säger att det är mer skadligt för mig och mina barn att vara på ett sjukhus och få hjälp en att vara hemma och "ta de lugnt" och ta de som de kommer..

Och den stackars pojken som lära se på, han kommer vara rädd för tjejer resten av livet han =)

2009-02-17 @ 22:30:04
URL: http://fiajj.blogg.se/
Postat av: MLI

Haha, har du sett Californication? Där föder en av damerna enligt ovan :)

2009-02-18 @ 09:24:54
URL: http://emelienl.blogspot.com
Postat av: Nina

Men Therese, vi har ju bestämt att du ska föda ditt nästa barn sådär :O Roger kan tom knocka dig så slipper du giftig bedövning, och sen så förlöser han bebisen också, pefekt va? :D Hahaha.. idioter det finns!



Ses på pumpen stumpen! Puss

2009-02-18 @ 10:23:04
Postat av: Fagerlund

Men jag håller med, jag och Peter lära knäppa bort, vilka jävla idioter. Stackars lillkillen som får men för livet.

2009-02-18 @ 11:54:58
URL: http://fiaf86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0