Funderingar kring julfirandet

Vilka bekymmer jag har när de kommer till julfirandet. Eller rättare sagt så har VI problem.

Jag tycker julen fortfarande ska vara som när man va liten. Ingen som helst press eller stress över någonting. Utan då kunna man bara njuta av allt som hade med julen att göra. Bara hänga med på allt som skedde liksom.
Jag känner att det kan man inte göra nu. Jag blir snart galen på allt som har med julen att göra.
Nu förtiden så för julen bara med sig ett extremt stressmoment.
Vart ska vi fira jul?
När ska vi fira hos dom vi inte firar hos på julafton?
När ska vi hinna träffa dom andra?
Blir dom sur om vi gör så? Kanske dom andra bli sur om vi bestämmer såhär?

Jaaaaag blir galen snart!!!

Snart köper jag mig två biljetter till Nueva estockholmo (hahah) och tar med mig Devin och åker bort över jul. Roger vägrar ju åka bort han. Men endå så kan han inte säga vart han vill vara över jul, utan han veeeet inte. Som vanligt alltså.

Är det någon mer som har problem över hur ni ska göra i jul? Och hur reder ni ut de isåfall? Och speciellt om ni har barn och är tvungen att fira jul tillsammans. Hur gör ni då?
Jag måste få hjälp!!!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vi har samma problem.. Men det blir nog hemma hos mina föräldrar.. Andreas och Helena kör artannat år hos oss och vartannat hos Helenas familj, och de ska vara hemma i Sandarne nu så då vill ju jag också vara där. Sen kör jag med att mamma är ju sjuk, så jag vill vara hos henne.. Styggt, men jag får min vilja igenom.. :P

2008-10-31 @ 18:44:25
URL: http://petterssoncaroline.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ääääh skit i jul! Låtsas att det är en helt vanlig dag bara ;)

2008-10-31 @ 20:29:35
URL: http://jennymariajonsson.blogg.se/
Postat av: Fagerlund

Men om inte Roger vet vad han vill men du vet då får väl du bestämma, tycker jag =)

2008-10-31 @ 21:21:25
URL: http://fiaf86.blogg.se/
Postat av: Korven

Låt kvinnan bestämma

2008-11-01 @ 08:27:03
Postat av: Louise

Jaa, kör vartannat år, eller en familj på förmiddagen en annan på kvällen :)

Tur att johan och jag inte "måste" fira ihop. Jag måste vara hemma jag :)

2008-11-01 @ 08:41:50
Postat av: Josefine

Tjena gumman =) Jag har flackat runt varenda jul sen ja föddes tror ja! Till mamma, pappa, kusiner å dyligt, sen blev det ytterligare folk att hinna med när ja träffade pelle. Så vi sa till våra nära å kära att "det är slutåkt för våran del!" Nu när vi får en liten åxå... :) Så nu är det bestämt att alla kommer till oss ist! Hur skönt som helst! Inte behöver ja göra någon mat heller direkt eftersom vi kör "knytis".

Hoppas det löser sig för er!

Kram på dej!

2008-11-01 @ 10:41:31
Postat av: Angelica

Jag känner som dig. så jobbigt! Vi har inte bestämt än. Jag kanske åker på att jobba också så :)

2008-11-01 @ 14:11:26
URL: http://angelica1985.blogg.se/
Postat av: Caroline

Fredrik vill också vara hemma hos min familj. De brukar mest bara fira på morgonen hemma hos honom ändå, så vi åker nog dit på morgonen och sen drar vi till min familj vid 14 tiden. Men sen får ju han självklart vara hemma hossig hela kvällen också. AJg tänker i alla fall vara hos mig när Andreas och Helena kommer vara där.

2008-11-01 @ 14:58:20
URL: http://petterssoncaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0