Fotbolls VM 2006

Jag sitter här, med en klump i halsgropen.
Vilka minnen, vilken resa, vilken jävla arena, vilken stämmning.
Fotbolls VM 2006
image521

David, Brorsan, Sahlberg, Jag, Roger och Wempa köpte biljetter på blocket och ca 2 veckor senare hade vi hyrt en minibuss och va påväg ner mot Tyskland, Dortmund närmare bestämt.

-
äh, vi sover i bussen, sa vi.
Och ja jo, då fick man känna att man levde:)
Första natten sov vi alla 6 i bussen, på en rastplats i närheten av Dortmund. Vi hade lixom åkt bil hela dagen och va så himla trött så just då tyckte vi de va perfekt ställe att övernatta på.
Wempa i framsätet, Sahlberg i mitten sätet, jag och Roger längst bak och Henrik och David i bagageutrymmet. Heeeelt sinnessjukt roligt att se dom två ligga och trängas där bak. Jag skratta så jag fick huvudvärk men tillslut somna vi alla.
Vakna upp tidigt som fan på morgonen av att de va ca 147 grader varmt i bilen.

Vi fortsatte in mot Dortmund till Swecamp. Där alla supportrar "bodde".
Nu va de bara ca 7 timmar kvar till avspark och då va de dags för Fans-uppvärming nere på torget i Dortmund. Och fyy hellvete va svenskar de va där. Och vilken jävlar stämmning. Sjukt.

Vi drack en jävla massa öl och sjöng med i alla hejjaramsor man kunna komma på.

Jag och Henrik gick in ganska tidigt på arenan. Vi satt och beundra hur jävla stor den va :)
Sen kom resten av fyllkajjorna in och matchen börja efter ett tag.

Jordens sämsta match va de iaf. Hahah.
Så vi fortsatte dricka öl såklart och trängde sen in oss i bussen igen för lite sovning. Denna gång va de jag och Roger som fick dela på bagageutrymmet.

Sen dagen efter åkte vi hem ganska tidigt på morgonen.
Man kan alltså säga att vi åkte bil i 2 dagar för att kolla på när dom spelar oavgjort mot Trinidad:) Hahah

Men de sjuka är att de va helt klart värt de. Bland de roligaste jag har gjort i hela mitt liv. Så underbart kul.

Varför jag skriver de här nu är för att jag satt och kolla på lite bilder vi hade på datorn och fick syn på alla VM-bilder. Så jag tänkte återuppliva lite gamla minnen genom att skriva om de igen :)

Lite bilder lär ni ju få se å...

   
   
  
  
  


Gissa kändisarna? :)
  

Trött......................Tröttare...................Tröttast..
  

Kommentarer
Postat av: Gruvan

helt klart ett minne för livet!

2008-05-20 @ 16:17:00
Postat av: Sandra

Haha! Jag känner igen det där. Var oxå på plats och har typ liknande bild på mig o Liv... haha!

2008-05-28 @ 22:56:31
URL: http://mizzlarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0