De är som de är...

Ok. va till hudik igår på efterkontrollen. De va ingen gynundersökning utan vi skulle bara gå igenom förlossningen. De gick ju som de gick. Jag bröt ihop efter ett tag när hon berätta hur allt gick till och varför och dittan och dattan.
Hon sa att de inte vart vanligt akut snitt utan de vart URAKUT snitt. Därför dom sövde mig. Hon hade bara gjort 2 sådana ingrepp på hela året och såklart skulle jag va en av dom. Så där fick jag min förklaring varför jag vart sövd.
Och jag fick veta bättre varför också. Och de va för att hon (läkarn) misstänkte att moderkakan satt lös och kunde lossna, och att de va därför hjärtljuden sjönk. Och om den skulle lossna kunde bäbisen förblöda. Hon sa också att om jag skulle ha försökt på vanligt väg hade jag fått lega med krystvärkar i säkert 2 timmar och de skulle Devin aldrig ha orkat.
Jag frågade även varför dom vägra titta hur mkt öppen jag var och de kunna hon inte svara på. De stog i min journal att när dom kom för första gången och titta hur mkt öppen jag var (när jag larma och sa att jag vela krysta) var jag öppen 9cm. Och de va då dom fick bråttom och sätta skalpelektrod på devins huvud för att kolla hjärtljuden. , då va dom redan nere på 100-110. Så man kan ju fundera att om dom hade haft lite koll och kanske satt sån en stund tidigare, hade jag då kanske hunnit fått ett vanligt snitt ??!!
Sen sa hon att jag absolut behövde prata med någon om de här så därför skulle jag få gå till nån aurora eller va hon sa. Så jag får väl hem en tid snart. Ska bli riktigt skönt och få prata. De är så mkt som far omkring i huvudet på mig.

Vet inte varför jag är ledsen heller. Om de är för att jag inte fick uppleva de som alla säger är så underbart när bäbisen kommer upp på bröstet direkt eller om de är för att jag fick reda på att Devin mådde så dåligt och vi va nära på att förlora han i magen?!?!
Ja, jag vet inte ja.

Lär försöka och inte tänka på de så mkt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0