Spyor

God kväll på er.

Idag har jag pluggat från kl 8 till 16.30. Tiden går så sjukt fort när man sitter där. Jag är iaf klar med hemtentan så nu kan jag andas ut. Eller kanske inte, för jag har två seminarietexter som ska in också. Sen ska ju portföljen in också kom jag på.
Fan, det tar aldrig slut känns det som.

Devin ville inte sova när jag la han tidigare ikväll. Han har ju sån sjuk hosta så han hostar och hostar, och värre blir de när han ligger ner. Så han vela som sagt inte sova, och han grina som fan. Tillsist hosta han så mycket så hela middagen och vällingen kom upp. Jag brukar gripas lite av panik när Devin börjar spy och denna gång var inte ett undantag. Man vet liksom inte vart man ska börja när barnet spyr
*Ska man låta barnet stå kvar i sängen och fortsätta spy där han redan har spytt ner?
*Eller ska man ta upp han och låta han spy resten av spyorna på mig?
*Eller ska man springa med han till badrummet så de blir småskvättar av spyor på golvet hela vägen till badrummet?
*Eller är det någon som har ett annat förslag så får ni gärna dela med er!


Jag är nästan 100% säker att det inte är magsjuka utan att han bara har en frukstansvärd hosta. För jag har själv en dryg jävla hosta just nu som ger mig kväljningar varje gång.
Devin får vara hemma med mig imorgon. Sen är ha ledig på onsdag också är de nog full fart igen på torsdag :)

Det blev ett ganska vidrigt inlägg det här men hoppas ni har överseende.

Nu ska jag hänga tvätt. Heeej

Kommentarer
Postat av: Sandra

oerhört vidrigt...men bara för att det var Devin så har jag överseende :) Hoppas han piggnar på sig!

2009-03-23 @ 23:40:14
URL: http://sandrasoderberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Krya på er!

2009-03-24 @ 08:10:38
Postat av: elin

Jag brukar låta Linnéa spy klart i sängen jag.. Hon gör så där ganska ofta, vet inte om hon har falsk krupp eller förskylningsastma.

2009-03-24 @ 09:49:47
Postat av: Louise

Jasååå, var programmet dååligt.. Tråkigt :) Har inte sett det än. Jag får titta på det nästa vecka annars får man väll avboka :)Hare braa

2009-03-25 @ 17:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0