Dagis...

Fan, de är så svårt de där med förskolan tycker jag. Devin är inne på sin tredje vecka och han har typ gått 3-4 dagar i veckan. Han har varit ledig varje fredag och då blir de ju automatiskt att han får långhelg. Och sen den här veckan har han gått från 8.45-15 och de tycker jag är helt okay tider.

Men imorgon är jag ledig och då vill jag ju såklart ha devvan också hemma. Och på torsdag vela Devins morfar komma upp och hämta han och ta med han till Sandviken för han vela gå på parkbadet med han på fredag. Så de skrev jag ju upp ; Onsdag ledigt, torsdag 6.45-15 och fredag ledigt.
Och när jag skrev upp de så hörde man på fröken på dagis att "ja, Devin har ju inte börjat vant sig med allt och alla än" bla bla bla och att han är lite orolig med sovningen osv...

Och för de första så får jag såå sjukt dåligt samvete av att han behöver vara där så länge vissa dagar och nu efter jag pratat med dom på förskolan så börjar jag få dåligt samvete att han är där så osamanhängande tider/dagar.

För jag menar, det känns ju helt värdelöst att ha han på dagis fast jag är ledig bara för att han ska vänja sig osv...
Dom kan ju glömma att han ska behöva vara där när han kan va hemma och mysa med mig ist:).


Det blir ju så när man går i skolan att man pluggar olika tider varje dag hela veckorna och då blir de jävligt "hattigt" både för mig och för Devin. Men de finns inte så mycket jag kan göra.
Och Roger drar ju inte direkt sitt strå till stacken med hämtining och lämning på dagis. Han åker liksom 6 på morgonen och kommer hem 17 på eftermiddagen. Men de rår ju inte han för precis.
Så de finns inte så mycket att göra tycker ja...



Men imorgon ska vi mysa runt hela dagen och åka först på öppna förskolan på förmiddagen och sen ska vi luncha med Jenny och Viggan:)
Och imorgon kväll ska jag på Me&I-party hos Jessica också. Ska bli skoj att se lite nya kläder:)


Så ligger de till just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0