Stjärnkalender

Eftersom jag och min son bråkar varenda eviga kväll om sovning, tandborstning, städning av hans rum mm, har jag nu infört en "stjärnkalender" här hemma.

Detta innebär att om Devin borstar tänderna, städar undan sina leksaker och går och sover UTAN BRÅK OCH GRIN, så får han en stjärna. När han samlat ihop 5 st stjärnor får han godis på fredagsmyset och om man skulle samla ihop 10 st stjärnor får han välja en ny tidning eller en ny film.

Kan ju både vara bra och dåligt det här men jag anser att något måste göras här hemma. Jag orkar inte tjaffsa och släpa in han i badrummet för att borsta tänderna på kvällarna. Så då känner jag att detta är en lösning, och vi får då se om det funkar bra eller inte...


Kommentarer
Postat av: FiaJ

Du är bra fyndig du :)

2011-03-15 @ 21:41:33
Postat av: Therese

Jo visst serrö :)

2011-03-15 @ 22:21:55
Postat av: Fia

Jaa men det där är ju super bra det där. Grannarna hade så för sina tjejer också.



Dom fick en stjärna varje gång dom sov kvar i sin säng hela natten och inte kom och la sig med dom. Hade dom fått typ 10 stjärnor fick dom åka på Badhuset, vilket blev mitt i sommarn när det var 30 grader varmt och Tesa försökte få att dom skulle åka till stranden, icke sa nicke Badhuset skulle det va ;)

2011-03-16 @ 06:18:24
URL: http://fiaf86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0