Björnbusecupen i Kungsberg

Min lilla kille har blivit så stor och tuff att han vågar åka Björnbusecupen i Kungsberg. Jag blir så stolt!
Varje Onsdag och Lördag anordnar Kungsberg en lite cup för barn. Barnen får då åka i en liten bana, genom några portar, in i mål. Samtidigt som en speaker pratar i mikrofon hur det går för barnen. Efteråt får barnen ett diplom, björnbusegodis och sedan åka släde efter en skoter.

Devin vill tävla i allt han gör nu för tiden. Vem klär på sig först? Vem äter upp maten först? Vem springer fortast till förskolan mm. Då tänkte jag att jag tar tillfälle i akt och frågar om han vill åka Björnbusecupen. Och det var ingen tvekan, självklart ville han det!

När jag stod där uppe i starten av banan med honom frågade speaken alla barn va dom hette innan dom startade. Nervositeten slog då till på min älskade son och han frågar mig:
"-VA HETER JAG?" (samtidigt som han stirrade på mig, med världens största ögon!)
"-Men Devin du vet ju va du heter, svarade jag"
"-Nääe, jag vet inte!!!!"

Stackarn, va så pirrig inför starten att han glömde bort va han hette. 

Jag frågade honom tusen gånger om han verkligen ville åka, och att det skulle gå så bra om han valde att göra det. Han valde att åka båda åken, och det gick såååå bra!

Jag blir så sjukt glad när Devin börjar tuffa på sig lite. Han har varit så rädd för allt nytt så detta är verkligen ett framsteg för honom. Nu vet han att han klarar av det här och det kommer bara göra honom tryggare i sådana sammanhang i framtiden.



Älskade hjärta!


Kommentarer
Postat av: Fia

Vad duktig han är. Jag blir ocskå stolt =)

2011-03-17 @ 16:47:12
URL: http://fiaf86.blogg.se/
Postat av: Rogga

Fan vad fin han är och modig :) Tävlings människan i han vet jag vem som står för :)

2011-03-17 @ 19:52:36
Postat av: Fia

Aha, tyvärr, jag har ingen bil och Peter jobbar =/

2011-03-18 @ 18:33:51
URL: http://fiaf86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0