Fältövningar i Smörnäs

Men hej och hå va dagarna går fort. Nu är det ju tamme tusan helg igen!

Idag kom vi hem från fältövningarna i Smörnäs. Herremingud vilket dygn alltså.
Gårdagen började med att tåget från Söderhamn var 40 min försenat så klassen fick snällt vänta på in oss som pendlar. Samling på högskolan sen bar det av ut i skogen. Vi började med att resa våra tält. Det var stora jävla tält och ingen hjälp av lärarna fick vi heller. Jag kan erkänna att jag inte hade så mycket att bidra med i tältresningen. Jag kan ju för fan inte ens få upp Devins lilla "Blixten mcqueen" tält så hur i hellvete ska jag kunna sätta upp ett 20 manna tält? :)

Sen skulle vi sätta igång med våran bakugn. Vi skulle alltså bygga en bakugn av stenar. Som vi senare bakade stenugnsbakat bröd i :) Det var ganska lärorikt lär jag säga.
Sen hade vi massa redovisningar under hela dagen också.
Kvällen avslutades med middag, efterätt, mörkerstig och stjärnhimmel.

Sen va det dags att sova. Det var ingen barnlek kan jag tala om. Fy hellvete va kallt det var! Fullt påklädd skulle man försöka somna i den där jävla sovsäcken. Låg man på sidan fick man ont i höften, låg man på rygg fick jag ingen luft för att jag var så förkyld och att lägga sig på mage, som jag oftast sover på, var inte ens ett alternativ för då hade jag väl blivit kvävd till döds..

Idag var det lite redovisningar, raketskjutning och korvgrillning :)

Sen kom jag hem och duschade, tvättade en maskin tvätt, och sov i 3 timmar.
Nu ska jag nog lägga mig snart igen....

Lägger upp lite bilder antingen i kväll eller imorgon...Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0