Packar

Ok, nu börjas de. Halsont, snorig och trött. Perfekt!
Imorgon ska vi på läger. Herregud. Jag har aldrig tamme fan campat i hela mitt liv. Hur fan ska det här gå? Första gången i mitt liv som jag gick på en bajamaja var nu i Juli på Rockweekend. Första och (trodde jag) sista gången jag campade var med Tobias och Mia + våra familjer i Årsunda för hundra år sedan.

Man hyr en stuga om man ska på semester. Så enkelt är de!

Meen som sagt, det blir nog bra när vi väl kommer dit. Jag och Madde har varit och handlat vår matsäck idag också. Korv, bröd, mackor, juice, oboypåsar, bullar, och lösviktsgodis :) Hahah

Just nu håller jag på och packar. Det är för jävligt va grejer vi ska ha med oss. Och förstår ni att jag och Madde ska släpa allt det här på tåget imorgon bitti kl 7?!

Ja ni kan ju titta själv...


Utrustningslista till fältövningarna i Smörnäs
   
                 
               
                 
Personlig utrustning     Gemensam utrustning  
                 
Badkläder       1:a förband    
Bestick         Flytväst      
Ficklampa       Fågelbok    
Flora         Musikinstrument    
Handduk       Spade      
Handskar       Stormkök    
Hygienartiklar       T-sprit      
Kniv         Tält      
Kosa, mugg       Yxa      
Liggunderlag el. luftmadrass   Såg      
Lupp                
Mat                
Myggmedel (viktigt)            
Mössa                
Ombyte                
Penna+papper              
Plastpåsar              
Regnkläder              
Ryggsäck (rek)              
Sittunderlag              
Sovsäck                
Stövlar                
Tallrik                
Termos                
Tändstickor
             
Toapapper              
Varma Kläder
             
     

 

         
Fortsätta att packa nu kanske så man blir klar innan tåget går imorgon....

Kommentarer
Postat av: FiaJ

Haha, låter som om de kommer bli mysigt de där :D

Men jag skulle bra gärna vilja se dig på ett liggunderlag i ett (myggigt)tält :D

2009-09-01 @ 21:10:34
URL: http://fiajj.blogg.se/
Postat av: Erica

Glöm för tusan inte toapappret och akta dig för vart du slänger ner rumpan =)

2009-09-01 @ 21:43:31
URL: http://ericaeinarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0