Exkusioner av alla dess former..

Åååååh, prisa gud att denna dag snart är slut!

Vi har varit ut på exkusioner idag. Naturgeografi på förmiddagen och Fåglar på eftermiddagen.
Då när vi hade naturgeografin fick vi låna en varsin cykel av högskolan och sedan bege oss ut på cykeltur. Vi stannade några gånger under vägen så den norska läraren fick berätta lite om vad som fanns i marken på de olika stoppen. Vi fortsatte cykla, över e4:an och över riks 80 och hipp som happ så hade vi typ cyklat runt hela Hagaström. Vi stannade även och tittade i lite vattendrag och olika bergarter. Intressant såhär i efterhand men just då va de inte så roligt...

Jag kommer iaf ha riktigt ont i röven imorgon då jag knappt har cyklat en meter sedan jag fick körkort...

Efter lunch hade vi fågelexkusion och vi åkte då bil ut till något naturreservat i Hille. Vi gick i skogen bland mygg, knott och snokar och lyssnade på fågelsång. Våran lärare var nog den som var mest exalterad av alla dessa olika fåglar. Tillslut hamnade vi i ett fågeltorn och skulle leta efter så många olika fåglar som möjligt. Hela tornet svajjade så några av oss stannde på mitten av tornet och fikade istället :)

Det har tillochmed gått så långt att jag skrek rätt ut på tåget idag på hemvägen att:

-Tittaaaaaaaa! Där satt en tofssvipa!!!!!!!!!!!!

Så lite skadad har man nog allt blivit under den här veckan som varit....

Men vi har faktiskt lärt oss ganska mycket idag. Men inte vet jag om det kommer att hjälpa mig på duggan den 29:e :(



Här har vi supercyklarna :)


(pigga och alerta kl 9 imorse)

Lunchdax...

 
(skapligt pigga fortfarande)

Fåglar, fåglar och ännu mera fåglar...

  
(ca 15.30 och inte lika pigga som tidigare)


Det var dagens bravader. Nu är det Grey´s.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: FiaJ

Haha, ja de ska jag göra :)

2009-05-21 @ 10:21:29
URL: http://fiajj.blogg.se/
Postat av: Nokia "Connecting people"

Jag ska tala om för dig att touch knppar är 2009.

2009-05-21 @ 18:51:40
Postat av: Therese

Hahah, ja du de har jag då inte sagt något om heller. Men Nokia är iaf så jävla 90-tal. Fast i ärlighetens namn så är touch knappar liiite 2007...

2009-05-21 @ 19:43:23
Postat av: MLI

Guuud va kul med fågelexpedition!! Det vore något för mig de :))

2009-05-23 @ 16:20:06
URL: http://emelienl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0