Bättre sent än aldrig..

Jag ska försöka skriva lite kort om Vemdalen.

Torsdagen: Jag åkte ner till Tönnebro med Devin på middagen, där pappa skulle möta oss. Vid kl 4 åkte vi mot Vemdalen. Jag och Ann drack öl, åt godis och tittade på Sex and the city filmen i baksätet hela vägen upp.

När vi kom upp så packade vi in i stugorna. Vi drack några öl och surrade. Sen va de kväller:)

Fredag: Upp tidigt och käka frukost. Första jägern tog vi i samband med frukosten. Satte sedan på oss skidorna alldeles utanför dörren och sen åkte vi ner till backen. Killarna hade Jäger och Mintu med sig så de vart ju en sån varje gång man satt i liften. Roger vart såkart ganska så rund under fötterna innan lunch och han va då livsfarlig i backen. Jag tvinga han att dricka vatten ist för öl till lunchen för att han överhuvudtaget skulle kunna fortsätta åka. Så efter över en timmes lunch så va de full fart i backen igen. Men helt ärligt så är de livsfarligt att vara lite berusad och åka skidor.

En person som vi hade med oss tappa kontrollen och ramla så han blödde näsblod och fick en fläskläpp. Alltså, såhär efteråt kan man skratta åt de för de såg så jävla roligt ut när jag åkte före han också kom han i jordens fart rätt fram på sidan av mig. Det såg så jävla roligt ut:) han hade typ ena benet i luften, andra i backen och armarna rätt ut. Också världens fart rätt fram och helt utan kontroll. Ja ,ni kan ju tänka er själv:) Hahah

Sen va de afterski..

Sen på kvällen samlades alla i våran stuga och käkade tacos. Jag var inte i toppform utan jag mådde illa och hade ont i magen. Det berodde nog mest på att jag hade druckit under hela dagen och att kroppen var helt slut sen på kvällen..

Lördag: Upp tidigt, käka lite frukost och gruva oss för att vi skulle ut i kräksnö ovädret som var utanför. Vi åkte till backen och där vart det inte allt för många åk för det blåste stormvindar. När man var uppe på toppen så vart det frost på glasögonen och då är de inte roligt att åka kan jag lova. Vi käka lunch och sen åkte vi hem till stugorna och tog det lugnt.

På kvällen åt vi middag på Skalet. Sen drack vi drinkar och dansade hela kvällen och halva natten. Tog en taxi hem och då hängde några med till vår stuga för efterfest. Drack lite rosé och hade nån quiz och plötsligt var kl halv 5 och alla hade gått och lagt sig förutom jag och Koffe. Vi gjorde lite varma mackor och surrade och sen när klockan var 5.30 kände vi att de va dags att gå och lägga oss.

Söndagen: Vakna runt halv 9 och fick panik då vi fick reda på att vi skulle va ute ur studan en timme innan vi hade tänkt. Så det var bara att bita ihop upp och städa. Mådde inte som en kung direkt...

Sen åkte vi hem...

Mamma och pappa hade kommit upp till oss, så dom va här med Devin när vi kom hem. Så skönt att se hjärtat igen :)

   
  
  

Jag hade inte så mycket bilder men jag ska försöka få tag på några mer :)

Nu ska jag väcka Roger så jag får vila en stund för ikväll lär jag va i toppform. Jag återkommer. Heeej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0