See you on the other side

När man är ute och promenerar sådär själv som jag oftast är, blir det ofta att man grubblar över texterna på låtarna man lyssnar på. Jag kan gå under en hel låt och bara fundera hur artisten tänkte när han skrev låten och hur han kände och vad som fick han att just komma fram till det där orden. Jag kan känna att det är ganska harmoniskt att bara gå och lyssna och fundera, fast jag vet att jag aldrig kommer att få något svar på alla mina frågor :) Men det är jävligt nice i vilket fall.

Idag tänkte jag på hur underbart jävla bra Ozzy är. Hur underbart jävla bra låtar han gjort. Man glömmer lätt bort honom, men han är fantastisk!
Får jag en till son i framtiden ska han tamme tusan heta Ozzy.....

Det här är min Ozzy-favorit...



See you on the other side

Voices, A Thousand, Thousand Voices
Whispering, The Time Has Passed For Choices
Golden Days Are Passing Over, Yeah

I Can't Seen To See You Baby
Although My Eyes Are Open Wide
But I Know I'll See You Once More

When I See You, I'll See You On The Other Side
Yes, I'll See You, I'll See You On The Other Side

Leaving, I Hate To See You Cry
Grieving, I Hate To Say Goodbye
Dust And Ash Forever, Yeah

Though I Know We Must Be Parted
As Sure As Stars Are In The Sky
I'm Gonna See You When It Comes To Glory

And I'll See You, I'll See You On The Other Side
Yes, I'll See You, I'll See You On The Other Side

Never Thought I'd Feel Like This
Strange To Be Alone, Yeah
But We'll Be Together
Carved In Stone, Carved In Stone, Carved In Stone

Hold Me, Hold Me Tight I'm Falling
Far Away, Distant Voices Calling
I'm So Cold, I Need You Darling, Yeah

I Was Down, But Now I'm Flying
Straight Across The Great Divide
I Know You're Crying, But I'll Stop You Crying....

Kommentarer
Postat av: Erica

När du flyttar hit kan vi powerwalka tillsammans och sen gå hem och avnjuta en god kaka/paj tillsammans =) Klockrent!

2009-08-20 @ 23:15:25
URL: http://ericaeinarsson.blogg.se/
Postat av: Therese

Jaaaa, men gud va bra de låter :) Ja du kan ju äta du, du som väger 45 kg :P Ät på du bara, gör de! Jag tittar på ja... :)

2009-08-20 @ 23:48:36
URL: http://thessangruvman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0