Helgen har varit...

...stressig.

Fredagen började med att det var kortknäppning på öppna förskolan. Jag och Devin åkte dit runt halv 10 så vi fick tid relativt snabbt för fotografering. Mindre bra är väl att Devin vägrar dra på smilbanden nu för tiden och ser ut som den argaste av dom argaste hårdrockarna man någonsin kan skåda så fort man tar fram en kamera. Men fotografen var skicklig så förhoppningsvis vart det något bra kort som går att använda:)

Efter de va vi på CFL och käka lunch med Roger och hans kollegor. Sen åkte vi hem en sväng så Devin fick sova lite middag och sen tog vi oss ner på stan igen och heja på Nina och Carro (som med all sannolikhet sitter med en paraplydrink i handen i Nueva Estockolmo nu). Tog en vända på bolaget och i lite affärer och sen åkte vi hem och bakade pepparkakor. Devin älskar verkligen att baka. Han la sina fina små degbitar på plåten också grädda vi dom sen, och dom vart sååå fin så:)

Sen på kvällen va de ju fest hos Rogers chef och hans fru. Mycket trevlig:)

Lördagen började med en liten sovmorgon. Åkte sen ner till Valbo runt 10.30 tiden. Men där kunna man ju inte koncentrera sig när man hade fått ett samtal av Fia som fått barn 45 min innan hon ringde :) Så där gick vi runt snabbt och sen åkte vi vidare till Sandviken där i egentligen skulle hejja av mamma och pappa som skulle ha åkt till Thailand idag. Men som det ser ut så får dom vänta några dagar. Mamma va måttligt road och det kan jag förstå.
Lär ju suga död balle att inte få åka när man har planerat de i nästan ett år också helt plötsligt blir de inte av. Men förhoppningsvis kommer dom iväg till veckan ist.

Mamma blinka ju med sina rådjursögon att jag och Devin skulle sova kvar (för roger stressa ju så hemskt och skulle hem på fest) så då vart vi kvar över natten..

Och idag, söndag så tog vi det bara lugnt på förmiddagen och hipp som happ så grina och skrev Devin som en galning och det var ingeting som dög åt han. Han vela inte sova, inte äta, inte gå, inte ligga. INGENTING! Vi visste inte alls va de va med han men jag kände att han va lite varm men tillslut så vart han lite lugnare. Men självklart så tar sig pojken åt ena örat och när jag tröck där så skrek han.
Men som sagt så vart han lugn precis lagom till när tåget skulle gå. Så han sov hela vägen hem också tog jag febern på han när vi kom hem och då steg den till 39.5 direkt.
Så han har varit jätte slö och inte gjort mycket väsen av sig alls ikväll också har han hållt sig över örat nästan hela tiden.

Så jag får se hur han är i natt och imorgon bitti, annars lär jag nog åka upp som dom får titta i örat på han. Lill gubben:(

Så de har hänt denna helg. Kul va? :)


Men nu till det bästa..








..Roger åker till Stockholm och jobbar hela  nästa veckan :) Hahahahahah.
Helt seriöst så ska de faktiskt bli skönt. Vi måste va ifrån varandra mer än en dag annars går vi varandra på nerverna snart.
Så kom gärna och hälsa på mig under den här veckan :)






Tjipp


Kommentarer
Postat av: FiaJ

Jag tar gärna med mig Junia och kommer upp någon dag om det går bra?!

Om knattarna blir friska vill säga :)

2008-11-30 @ 23:27:16
URL: http://fiajj.blogg.se/
Postat av: Birgitta o Anders Persson

Thessan tänk va bra ,nu kan du titta på vilken kanal du vill på tv.Slipper se krabbfiske hela tiden,om jag kommer på nått bra program så hör jag av mig.

Fast visst kommer det väl bli lite tomt i sängen på kvällarna,jag har en ganska gosigt gosedjur med snabel som du kan få låna om det tryter. Kram

2008-12-01 @ 15:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0