Devin är äntligen här!

Äntligen, äntligen är våran älskade Devin här. Han föddes 070808 kl 14.10 och vägde 3785g , 51cm lång och heeelt underbart söt :)

Själva förlossningen gick ju inte som jag tänkt. Värkarna va ju absolut inte som jag föreställt mig. Folk säger ju att de känns som mensvärk. Inte en jävla chans. De ila nå så inåt hellvete i ryggen och ner i ljumskarna. Helt sjukt.
Iaf så sjönk Devins hjärtljud också låg han så högt upp så de vart lite kaos artad panik där inne på förlossningen, också hörde jag barnmorskorna och läkarn prata i att "antingen tar vi han fort med sugklocka eller så blir de akutsnitt". Och då sa jag att då får dom hellre snitta mig än att ta han med sugklocka så då vart de ett jävla springande genom alla korridorer, ner i hissen och in till operation.  Roger stackarn fick springa efter och sen de sista jag kommer ihåg är att dom säger till roger "här får du stanna" också fortsätter dom in med mig i ett rum med säkert 15st (kändes som de va så många) grönklädda människor. Dom lyfter över mig till nåt annat också säger en av dom "nu ska du få sova lite" också ser jag masken, och sen kommer jag inte ihåg nå mer försn jag vaknar upp 2 timmar senare av att jag fryser så jävligt.
Sen tog dom massa prover på mig och efter en halvtimme kommer min älskling ner med vår son och jordens flin på läpparna:)
De va sååå underbart.

Jag ska skiva en förslossningsberättelse senare när jag har tid så då berättar jag lite mer:)

Nu ska jag gå och lägga mig och sova nån timme innan Devin vaknar och är hungrig igen.

    
    

Kommentarer
Postat av: Anna

Gud så söt han är:)

2007-08-12 @ 09:10:32
Postat av: Jesa

Grattis!
Hoppas det är bra med er alla!
kram Jessica

2007-08-13 @ 21:52:33
URL: http://raggarjesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0